Alle Publikationen
Berufliches Lernen in Lernfeldern (2017)
Ein Leitfaden für die Gestaltung und Organisation projektförmigen Lernens in berufsbildenden Schulen
In den A+B-Handreichungen Berufsbildungspraxis werden die Forschungsergebnisse des A+B-Forschungsnetzwerks
für die Berufsbildungspraxis und die Berufsbildungsplanung als „Werkzeuge“ zur Gestaltung und Organisation beruflicher Bildungsprozesse und Bildungsgänge aufbereitet. Dabei wird jeweils der Stand der berufspädagogisch-didaktischen Forschung dargestellt, sodass die Anwender nicht nur das ‚Wissen wie?‘, sondern auch das ‚Wissen warum?‘ erfahren.
CBQ Project Report South Africa (2017)
Summary and Conclusions of Data Analysis based on company cases analysed using the online measurement instrument "Cost-Benefit-Quality" (CBQ)
Summary and conclusions of data analysis based on company cases analysed using the online measurement instrument „Cost-‐Benefit-‐Quality (CBQ)”. This project report summarises the results of a comprehensive data analysis of the costs, benefits and quality of in-company training provided in a total of 142 South African companies who participated in the project “CBQ South Africa (2012 – 2015).” This project was initiated and supported by the manufacturing, engineering and related services sector education training authority (merSETA), Johannesburg, South Africa